Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analysis of the use of social networks in the government communication of Zuzana Čaputová as the President of the Slovak Republic
Poliaková, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práca je zameraná na analýzu politickej komunikácie prezidentky Slovenskej republiky Zuzany Čaputovej na vybraných sociálnych sieťach. Cieľom práce je zmapovanie charakterických rýs komunikácie na jednotlivých platformách, ktoré prezidentka v rámci politickej komunikácie využíva. Rovnako budú zachytené i podobné resp. rozdielne prvky vyskytujúce sa na daných platformách, pričom bude pozornosť venovaná i samotným komunikovaným tematickým oblastiam. Prvá časť práce je venovaná vymedzeniu oblasti výskumu, čo nevyhnutne predpokladá predovšetkým teoretické vymedzenie pojmu politickej komunikácie a jeho zasadenie do kontextu nových médií súčasne s vymedzením vybraných trendov v oblasti novodobej politickej komunikácie. Súčasťou teoretického zázemia je i uvedenie do kontextu z hľadiska role prezidenta v rámci Slovenskej republiky. Po teoretickom ukotvení nasleduje predstavenie zvolenej metodológie, na čo nadväzuje záverečná pasáž práce, v ktorej je formou obsahovej analýzy sledovaná a skúmaná komunikačná aktivita prezidentky na vybraných sociálnych sieťach v priebehu troch vopred vybraných a typologicky odlišných období. Na prevedenú analýzu je viazaná taktiež interpretácia výsledkov získaných dát.
Porovnání mediálního obrazu Zuzany Čaputové na nejčtenějších českých a slovenských zpravodajských serverech v období půl roku až roku od jejího zvolení slovenskou prezidentkou
Fialová, Adéla ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
V březnu 2019 proběhly v pořadí páté přímé volby prezidenta Slovenské republiky. O funkci se v prvním kole ucházelo celkem 13 kandidátů. Po druhém kole 30. března 2019 ve volbách zvítězila Zuzana Čaputová, která získala 58,4 % platných hlasů a 15. června se tak stala historicky první ženou ve funkci prezidentky Slovenské republiky. Předkládaná diplomová práce se zabývá porovnáním mediálního obrazu Zuzany Čaputové v období půl roku až roku od jejího zvolení na nejčtenějších zpravodajských serverech v České republice a na Slovensku. Cílem diplomové práce je komparace obsahu a kvantity informací zveřejněných v obou zmiňovaných zemích a sledování případných proměn mediálního narativu, zdůvodnění těchto proměn a sledování klesajícího, stagnujícího či vzrůstajícího mediálního zájmu o osobnost Zuzany Čaputové ve zvoleném časovém úseku prostřednictvím kvantitativní obsahové a kvalitativní framingové analýzy relevantních článků zveřejněných na zpravodajských serverech Novinky.cz a Aktuality.sk, jež napomohou přiblížit charakter mediálního obrazu prezidentky na české i slovenské mediální scéně. Příslušné články jsou přiloženy k diplomové práci.
Přímá volba?: mediální obraz kandidátek na českou prezidentku v roce 2013.
Vránová, Hana ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Cílem této práce je kriticky se zamyslet nad způsobem zobrazování kandidátek na prezidentku v roce 2013 v českých médiích a posoudit, zdali se nějak lišil od zobrazování kandidátů. Prezidentská volba byla milníkem v historii České republiky, kdy hlava státu byla volena přímo občany. Zajímá mě, jestli tato volba byla i v reflexi médií volbou rovnou a "přímou" (tedy zobrazující kandidáty_ky realisticky), či podtrhovala genderové stereotypy. Osou práce je tematika zobrazování genderu v médiích, především v souvislosti s ženami na vysoko postavených místech v politice či političek o tato místa usilujících. Tento obraz budu nahlížet optikou feministické kritiky médií. Teoretická část je doplněna úvodem do politické komunikace, českými a zahraničními studiemi v této oblasti a informacemi o současném stavu zastoupení žen v české politice. Dále představím metodologii práce. V analytické části se pak pomocí kvantitativní obsahové analýzy zaměřím na prezentaci kandidátek_ů v pěti českých denících. Nebude chybět ani kvalitativní rozbor vybraných zajímavých článků z genderové perspektivy. Klíčová slova Prezidentka, prezident, volby, gender, genderové stereotypy, feminismus, média, mediální obraz
Prezidentské volby v ČR v roce 2013 z hlediska genderu
Pidrmanová, Tereza ; Gelnarová, Jitka (vedoucí práce) ; Kotábová, Věra (oponent)
Téma práce bude zaměřeno na první přímé prezidentské volby v České republice v roce 2013 z hlediska genderové rozdělení rolí kandidátek a kandidátů. Práce bude analyzovat, jak se aktéři volebního klání sebeprezentují a jak je prezentují jednotlivá média. Cílem diplomové práce bude analyzovat z genderového pohledu průběh volební kampaně. Práce bude zaměřena na prezidentské kandidátky a kandidáty, jak se prezentují z hlediska genderu. Taktéž se zaměřím na vybraná média a budu analyzovat, jak média prezentují kandidátky a kandidáty z genderového hlediska. Analýza bude provedena na příkladu veřejných událostí a jejich mediálních reprezentací. Budu analyzovat data shromážděná po dobu volební kampaně, mediální výstupy a prohlášení aktérů sledovaných veřejných událostí. Důraz bude kladen na sledování chování a sebeprezentaci prezidentských kandidátek a kandidátů a na média. Cílem diplomové práce je předložit ucelený náhled, zda, popřípadě jak jednotliví kandidáti a kandidátky prezentují svůj gender a jak na ně z hlediska genderu pohlíží média.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.